Σχολιανά 5

Γράφει ο Βασίλης Χασιώτης 

*
 (Σχολιάζοντας δημοσίευμα που αποκάλεσε τραμπούκους διαμαρτυρόμενους απόστρατους αξιωματικούς όταν προσπάθησαν βίαια να μπουν στο χώρο του Υπουργείου Άμυνας διαμαρτυρόμενοι για ζητήματα του κάδου τους) Πάντως, παρόλο που ΔΕΝ εύχομαι για κανέναν να φτάσει στα όρια των ανοχών και αντοχών του, εν τούτοις, πολύ θάθελα νάξερα, ΠΩΣ κάποιοι θα αντιδρούσαν αν όντως βρίσκονταν σ΄ αυτό το σημείο... Υποθέτω με όλους τους κανόνες του savoir vivre... Δηλαδή κάπως έτσι : «παρακαλούμε πολύ, μπορείτε να μας αναγγέλλετε στον Α ή τον Β, λέγοντας του ότι δεν μπορούμε πια να ζήσουμε»; «Τι σας είπε; Ότι δεν μπορεί; Δεν πειράζει... Παρακαλούμε πολύ διαβιβάστε του το αίτημα και όταν μας δεχτεί σε ακρόαση, ειδοποιείστε μας. Σε ποια διεύθυνση; Δεν ξέρω ακριβώς, διότι δεν ξέρω αν μέχρι την επόμενη φορά μου κατασχέσουν το σπίτι. Αλλά, ιδού ο αριθμός του κινητού μου. Και πάλι συγγνώμη για την ενόχληση»... Κάπως έτσι......
ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ ΚΟΣΜΟ ιστορικά, εκδηλώνονται οι κοινωνικές κινητοποιήσεις... Κάπως έτσι, μ' αυτό τον «πολιτισμένο τρόπο» η Ανθρωπότητα πορεύτηκε προς τα εμπρός... Μέσω ας πούμε μιας διαδικασίας διαλογικών συζητήσεων με όλες τις επιβαλλόμενες αβρότητες, μεταξύ των εκάστοτε Εξουσιών και των εκάστοτε Κοινωνιών...

*
(Απαντώντας σε σχετικό σχόλιο χρήστη στο λογαριασμό μου στο facebook)… Σέβομαι την άποψή σας. Δεν ανήκω σ' εκείνους που πιστεύουν ότι ένας λαός μπορεί να κάνει πολιτικές επιλογές -ποιους επιλέγει να τον κυβερνήσει, με ποια κριτήρια, με ποιο πρόγραμμα κ.λπ.- χωρίς να έχει συνέπειες για τις επιλογές του αυτές (θετικές ή αρνητικές -αρνητικές εν προκειμένω). Δεν ανήκω σ' εκείνους που θα εκθείαζαν κάθε λαϊκή επιλογή. Όμως, δεν μπορώ να ασπαστώ την γενίκευση του τύπου ο λαός είναι άξεστος και φέρεται σαν αγέλη ζώων δηλαδή μάζα, όπως αναφέρετε. Υπάρχουν στιγμές στην ιστορία του κάθε λαού, που μπορεί να υπάρξει το φαινόμενο της "αγέλης", όμως, θα πρέπει να αναρωτηθεί κανείς αν το φαινόμενο αυτό παρουσιάζεται σε ανώμαλες ή ομαλές καταστάσεις, και επομένως, ποιος δημιουργεί αυτές τις καταστάσεις, αν όχι η όποια εξουσία. Την ίδια όμως στιγμή, ο λαός δεν κυβερνά, κυβερνά μια κυβέρνηση, κυβερνά καλύτερα ένα σύστημα εξουσίας. Την περίοδο αυτή, όλη η συζήτηση γίνεται ακριβώς για τις ευθύνες που έχει αυτό το σύστημα εξουσίας για το τι έκανε και τι κάνει. Εγώ ο ίδιος έχω γράψει σε παλιότερα άρθρα μου, ότι ο πολιτικός χαβαλές έχει κόστος -και το πληρώνουμε εν μέρει.
*
Τείνω ολοένα και περισσότερο να πιστεύω ότι η Μεγάλη Συναίνεση είναι γεγονός, και ότι αλλού τη ψάχνουμε κι αλλού έγινε. Αναφέρομαι στη Συναίνεση Ακραίου Σοσιαλισμού και Ακραίου Νεοφιλελευθερισμού... Στη βάση της Κοινωνίας, πλήρης εξίσωση προς τα κάτω, ένα πρόταγμα οικείο στον πάλαι ποτέ ΥΠΑΡΚΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ (παρόλα αυτά, όχι και της υγιούς σοσιαλιστικής θεωρίας), και πλήρης ασυδοσία των κανόνων της αγοράς και υπερσυγκέντρωση πλούτου και εισοδήματος ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΥΣ (κάτι που είναι νεοφιλελεύθερο, αλλά όχι και τόσο σύμφωνο με τις αντίστοιχες αρχές του «υγιούς» φιλελευθερισμού)... Ένα είδος ας πούμε σοσιαλνεοφιλελευθερισμού...
 
*
 
Τελικώς η ιδιοκτησία πλήττεται από εκείνο το σύστημα που αντλεί τον δικό του ιδεολογικό λόγο ύπαρξης ΚΥΡΙΩΣ απ' τον παράγοντα αυτό. Μη βιαστεί κανείς να τα βάλει με τη (κατ' όνομα ούτως ή άλλως «σοσιαλιστική») κυβέρνηση. Αυτό θα ίσχυε ΑΝ είχαμε κυβέρνηση εθνικώς ανεξάρτητη. Είναι η Τρόϊκα που υπαγορεύει τα μέτρα. Και η Τρόϊκα αν έχει κάποια ανοσία είναι στο σοσιαλιστικό ιό... Ποιός θα το πίστευε πριν 10 ή 20 χρόνια, ότι δεν θα ήταν το ΚΚΕ που θα απειλούσε την ιδιοκτησία, αλλά η πιο αντικομμουνιστική ιδεολογία, η οποία ΔΕΝ απειλεί απλώς : βάζει άγριο χέρι!!!..