Σκάνδαλο με σεξουαλικές παρενοχλήσεις και στο Κρατικό Θέατρο του Βερολίνου...


 Tην παραίτηση του από την καλλιτεχνική διεύθυνση του κρατικού θεάτρου Volksbühne (σ.σ. Λαϊκό Θέατρο) υπέβαλε ο Κλάους Ντουρ, ο οποίος φέρεται να εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικών παρενοχλήσεων και ταπεινωτικής συμπεριφοράς απέναντι σε γυναίκες ηθοποιούς μεγαλύτερης ηλικίας.

Η... υπόθεση ήρθε στο φως της δημοσιότητας στα τέλη τη προηγούμενης εβδομάδας και σήμερα ο Ντουρ ανακοίνωσε την παραίτησή του “έπειτα από συνεννόηση με τον δήμο του Βερολίνου”. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε, ο διευθυντής του Θεάτρου Volksbuehne δηλώνει ότι “αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη των καταγγελιών σε βάρος του” και ζητά “βαθιά συγνώμη αν με τη συμπεριφορά του πλήγωσε τους υφισταμένους του, είτε επρόκειτο για λόγια είτε για βλέμματα”.

Ο Κλάους Ντουρ ανέλαβε τα καθήκοντα του καλλιτεχνικού διευθυντής του θεάτρου του Βερολίνου τον Απρίλιο του 2018. Δέκα γυναίκες, οι οποίες εργάζονταν στο Volksbühne, κατήγγειλαν τον καλλιτεχνικό διευθυντή για ανάρμοστη συμπεριφορά, για σεξιστικά σχόλια και για αποστολή προσβλητικών μηνυμάτων SMS. Πρώτη η εφημερίδα “TAZ” του Βερολίνου έγραψε ότι το υπουργείο Πολιτισμού του Βερολίνου είχε ξεκινήσει έρευνα σε βάρος του Κλάους Ντουρ. Από τον περασμένο Ιανουάριο το θέατρο Volksbühne πέρασε στην εποπτεία του υπουργείου Πολιτισμού του Βερολίνου.

Σύμφωνα με τον υπουργό Πολιτισμού του Βερολίνου, Κλάους Λέντερερ, υπάλληλοι του θεάτρου έχουν καταγγείλει “περιστατικά κατάχρησης εξουσίας, εκφοβισμού, λεκτικής βίας και σεξουαλικής παρενόχλησης”. Αξιωματούχοι έχουν ήδη μιλήσει με τις γυναίκες που έχουν καταγγείλει αυτά τα περιστατικά από τα τέλη Ιανουαρίου, ενώ έκαναν μια συνάντηση και με τον Κλάους Ντουρ στις αρχές Μαρτίου.

Σύμφωνα με τον υπουργό Πολιτισμού, δεν είχαν υπάρξει καταγγελίες εναντίον του πριν διοριστεί στη θέση αυτή, ωστόσο τον Ιανουάριο υπήρξε μια επιστολή με καταγγελίες στη συμβουλευτική επιτροπή που δημιουργήθηκε το 2018 από ανθρώπους του κινηματογράφου, της τηλεόρασης, του θεάτρου και της μουσικής.

Το θέατρο Volksbühne, άλλοτε η κύρια θεατρική σκηνή της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας, έχει αποκτήσει τη φήμη μία εκ των πιο αβάν γκαρντ σκηνών σε όλη την Ευρώπη μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου.

*Με πληροφορίες από Guardian, αναδημοσίευση από «Κοσμοδρόμιο»