Κυριακή, 6 Δεκεμβρίου 2009

Εθνικισμός - διεθνισμός: εισαγόμενοι


Tου Χρήστου Γιανναρά

Ο εθνικισμός ήταν τυπικό γέννημα και καύχημα του Διαφωτισμού. Σήμερα, στην Ελλάδα της ημιμάθειας και της σύγχυσης, όσοι καμώνονται τον διαφωτιστή και τον προοδευτικό έχουν τη λέξη «εθνικιστής» για βρισιά, για ταπεινωτική προσβολή.

Οι Διαφωτιστές είχαν πιστέψει ότι μπορούσαν τη συνύπαρξη των ανθρώπων, τη συλλογικότητα, να τη βασίσουν όχι πια σε θρησκευτικά ιδεολογήματα, που στοίχισαν αίμα και φρίκη στην Ευρώπη, αλλά σε ορθολογικά εντοπισμένους παράγοντες συνοχής: κοινή καταγωγή, γλώσσα, Ιστορία, έθιμα. Δεν υποψιάστηκαν ποια συνοχή σχέσεων κοινωνίας ενδέχεται να εξασφαλίζει το σέβας του «ιερού», όταν δεν οριοθετείται ιδεολογικά το «ιερό» αλλά συνιστά κοινή «στάση» διαμορφωμένη από πείρα αιώνων: «Στάση» σεβασμού ή δέους για κάποιο «νόημα» της ύπαρξης και των υπαρκτών που λειτουργεί ως άξονας αναφοράς της ευθύνης - ελευθερίας του ανθρώπου και αιτιολογεί την ενεργητική του ετερότητα, επιτρέπει ελπίδα νίκης καταπάνω στο εφήμερο.

Πάντως, ο εθνικισμός του Διαφωτισμού αποδείχθηκε, όπως όλα τα ανθρώπινα, δίκοπος: αφορμή περισσότερων ελευθεριών για το άτομο και πρόξενος ακόμα περισσότερης φρίκης. Για μας τους Ελληνες ήταν και η χαριστική βολή για το ιστορικό μας τέλος: Μας οδήγησε στην ξιπασμένη παραίτηση από την αρχοντιά του κοσμοπολίτη, από τη συνείδηση προτεραιότητας του πολιτισμού, μας βύθισε στη μειονεξία και κακομοιριά του .........
Βαλκάνιου επαρχιώτη, στην ανίατη καθυστέρηση. Οσες αντιστάσεις εμφανίστηκαν (Μακρυγιάννης, Ζαμπέλιος, Παπαδιαμάντης, Ιων Δραγούμης, η Γενιά του ’30) –εκδοχές για την ελληνικότητα ως ενεργό πρόταση «νοήματος», δηλαδή πολιτισμού δίχως εθνικά σύνορα– απέτυχαν ιστορικά, το αποδείχνει η θεσμική συγκρότηση και λειτουργία του ελλαδικού κράτους.

Σήμερα πια εγχωρίως έχει αντιστραφεί ακόμα και η σημασία των λέξεων: Διαφωτιστής στην Ελλάδα θεωρείται ο διεθνιστής και ο εθνικισμός της ευρωπαϊκής Νεωτερικότητας λογαριάζεται οπισθοδρόμηση, αναχρονισμός. Αυτό μάλλον οφείλεται στην παγκόσμια αποκλειστικότητα που έχουν οι Ελλαδίτες να παντρεύουν τα αντιφατικά και ασυμβίβαστα: τον Διαφωτισμό με τον Μαρξισμό. Να βλέπουν τη συλλογικόητα μόνο σαν διαφοροποίηση τάξεων και πάλη των τάξεων, τον πολιτισμό σαν «εποικοδόμημα» στη «βάση» των παραγωγικών και ανταλλακτικών σχέσεων.

Ο,τι ξεφεύγει από το μανιχαϊστικό δίπολο εθνικισμού και ιστορικο-υλιστικού διεθνισμού, η εμμονή στην ελληνικότητα ως κοσμοπολίτικη πρόταση πολιτισμού (πρόταση τρόπου και νοήματος του βίου: κοινής ιεαράρχησης αναγκών) ταξινομείται αμέσως προκρούστεια στο απεχθέστερο είδος εθνικισμού: Σημαίνει σκοταδισμό, αναχρονισμό, οπισθοδρόμηση, αντίδραση στην πρόοδο, συγγένεια ιδεολογική με τον Εθνικοσοσιαλισμό και δι’ αυτού με τον Φασισμό. Οι δογματικοί παλαιοημερολογίτες του Περισσού, θαυμαστές του τείχους που χώριζε στο Βερολίνο τον «παράδεισο» του ολοκληρωτισμού από την «κόλαση» του φιλελευθερισμού, συγκαταλέγονται στις «προοδευτικές δυνάμεις», ενώ η Γενιά του ’30 (ο Ζήσιμος Λορεντζάτος, λ.χ., για την «Αυγή») είναι αποφώλιος εθνικιστής με όλα τα σχετλιαστικά ομόσημα.

Γι’ αυτό και δεν παράγεται πια πολιτική στην Ελλάδα, μόνο αναμασήματα μεταπρατικής κενολογίας για διαιώνιση της τεταρτοκοσμικής καφρίλας. Δεν τολμάει πολιτικός λόγος να ζητήσει λ.χ. περισσότερα Αρχαία Ελληνικά στο σχολειό, Αρχαία Ελληνικά από το Δημοτικό, αφού η στέρεα δομή τους επιτρέπει να διδάσκεται η γλώσσα ως λογική συνεπιφέροντας και τη διδασκαλία των μαθηματικών ως γλώσσας – θα χλευαστεί αμέσως η πρόταση σαν «εθνικισμός». Δεν νοιάζονται τα μαρξιστοδιαφωτιστικά υβρίδια για καλλιέργεια της σκέψης και της κρίσης, μάχονται φαντάσματα. Ετσι, είτε η Ν.Δ. κυβερνάει είτε το ΠΑΣΟΚ, η παιδεία στην Ελλάδα είναι στεγανά απολιτική, πειθαρχημένη στον στόχο να ετοιμάζει πειθήνιους οπαδούς για τα κομματικά ποιμνιοστάσια, όχι υπεύθυνους πολίτες.

Απολιτικός είναι και ο συνδικαλισμός στην Ελλάδα, δουλεύει αποκλειστικά για τις κομματικές μαφίες και το χρυσοπληρωμένο κηφηναρειό των εργατοπατέρων, πάντα στραγγαλίζοντας τη ζωή στην απολυτοποίηση της οικονομικής δοσοληψίας. Ο πολιτικός λόγος που θα θύμιζε πανάρχαιους εθισμούς των Ελλήνων στην προτεραιότητα της δημιουργίας και όχι του εκβιαστικού επισιτισμού, θα απαιτούσε τη συμμετοχική δημιουργικότητα ως όρο της μισθωτής εργασίας, ένας τέτοιος λόγος θα στιγματιζόταν «εθνικιστικός» για να εξοντωθεί καίρια.

Δεν τολμάει ο Μακεδόνας να υπερασπίσει την ελληνικότητα του ονόματος της Μακεδονίας, ο Θρακιώτης να υπερασπίσει τη γη του, ο Καστελοριζιός την ελληνικότητα του αρχιπελάγους. Θα απειληθούν και αυτοί με κατάταξη στους «εθνικιστές». Αδύνατο να συζητηθούν στη σημερινή Ελλάδα όροι αξιοπρέπειας στην άσκηση εξωτερικής πολιτικής, όροι στρατηγικής σωφροσύνης στην οργάνωση της άμυνας, προϋποθέσεις αυτοπροστασίας του πολίτη από τη χυδαιότητα του χαμηλής στάθμης τουρισμού, απαιτήσεις προστασίας της γλώσσας από τη βάναυση αγραμματοσύνη, και χίλια ανάλογα, χωρίς να κυριαρχήσουν οι χαρακτηρισμοί ή οι υπόνοιες για «εθνικισμό», «σοβινισμό», «ακροδεξιά σύνδρομα». Στην Ελλάδα δεν παράγεται πια πολιτική, γιατί είναι τυραννικά κυρίαρχος ο μονόδρομος της αλογίας των κλισέ, η συμπλεγματική παράνοια των δογματισμών.

Ούτε και μπορεί άλλος να μας υποκαταστήσει τους Ελληνες στις ευθύνες μας – όπως μας έχουν θέσει υπό ταπεινωτική επιτροπεία στα οικονομικά οι Ευρωπαίοι, έτσι κάποιοι διεθνείς οργανισμοί να επιτροπεύουν τη διαχείριση της πολιτιστικής μας παράδοσης που είναι πανανθρώπινο θησαύρισμα, όχι μόνο δικό μας. Θα ήταν απαραίτητο, αλλά δεν γίνεται. Δεν μπορεί άλλος να μας υποκαταστήσει στη διάσωση ζωντανής συνέχειας της ελληνικής γλώσσας, στην ανάγκη προτεραιότητας του κοινωνείν, προτεραιότητας της μεταφυσικής αναζήτησης, όχι του θρησκευτικού ατομοκεντρισμού. Κάποια διεθνής επιτροπεία θα μπορούσε να είχε αποσοβήσει τη νεοπλουτίστικη βλαχαδερή βλασφημία του Μουσείου που υψώσαμε απέναντι από τον ιερό βράχο της Αρκόπολης ή τις βάναυσες επεμβάσεις στο Κούριον της Κύπρου. Αλλά στην αλλοτρίωση των ουσιωδών θα παραμείνουμε αυτόχειρες.

Ούτε τον Διαφωτισμό αφομοιώσαμε ούτε την ελληνικότητα διασώσαμε. Θωρακισμένοι με τον φανατισμό της αλογίας αντιμαχόμαστε ψευδαισθήσεις.

Χρήστος Γτανναράς

28 σχόλια:

  1. Γράφει ο κ. Καθηγητής: (Ο εθνικισμός του Διαφωτισμού)μας οδήγησε στην ξιπασμένη παραίτηση από την αρχοντιά του κοσμοπολίτη, από τη συνείδηση προτεραιότητας του πολιτισμού, μας βύθισε στη μειονεξία και κακομοιριά του ...Βαλκάνιου επαρχιώτη, στην ανίατη καθυστέρηση.

    Το οποίο, αν καταλαβαίνω καλά, σημαίνει ότι ο κ. Καθηγητής εκτιμά πως έπρεπε να μείνουμε κοσμοπολίτες στα πλαίσια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, αντί να ιδρύσουμε το βαλκάνιο "κρατίδιό" μας.

    Ή, μήπως, κάνω λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΜΕ ΣΤΗ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΚΥΡΙΕ ΚΑΘΗΓΗΤΑ,ΓΙΑ ΝΑ ΕΥΗΜΕΡΗΣΟΥΜΕ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Άργος του Διαδικτύου κατέγραψε:

    ( Σχόλιο στο “Θάταν βαθύς στες σκέψεις, διεδίδετο,…”
    - Ανθηροστόμου και Υακίνθης αν-οσίων, 5.12.09 8:28 μμ )

    « Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    ΔΥΟ ΤΑ ΚΑΚΑ: Ο ΙΟΣ ΤΩΝ ΧΟΙΡΩΝ ΚΙ Ο ΥΙΟΣ ΤΩΝ ΑΧΥΡΩΝ. "ΚΑΚΑ"!!!...
    Τοξότης_____
    5 Δεκέμβριος 2009 10:03 μμ»

    Επισχόλιο: ...Χείρων των χοίρων;…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 8:02 και 8:27 απαιτείται και κάποιο στοιχειώδες IQ για να κατανοήσετε ότι κάποιος που γράφει «Δεν τολμάει πολιτικός λόγος να ζητήσει λ.χ. περισσότερα Αρχαία Ελληνικά στο σχολειό, Αρχαία Ελληνικά από το Δημοτικό» δεν εννοεί «πως έπρεπε να μείνουμε κοσμοπολίτες στα πλαίσια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, αντί να ιδρύσουμε το βαλκάνιο "κρατίδιό" μας» ή «ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΜΕ ΣΤΗ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΥΗΜΕΡΗΣΟΥΜΕ»…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άργε του Διαδικτύου αυτονόητο είναι ότι ο υιός είναι ..."χείρων των χοίρων" γιατι είναι ΕΝΔΗΜΙΚΟΣ και όχι επιδημικός.

    Τοξότης_______

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Άκου ραμολιμέντο , ξέρουμε όλοι ότι το Διαφωτισμό πολέμησαν τα τσουτσέκια των Οθωμανών οι ρασσοφόροι Θεομπαίχτες Δεσποτάδες και όλα τα λοιπά είναι άρες μάρες κουκουνάρες .Οι ίδιοι κατέδωσαν και τον Ρήγα Φεραίο το οποίον παρέδωσαν τους Αυστριακούς και εκείνοι στους Οθωμανούς για να τον εκτελέσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μην παρεξηγείτε τον κύριο καθηγητή, ου γαρ οίδε τι γράφει και τι εννοεί.
    Τα πολλά γράμματα βλάπτουν σοβαρά τον κοινό νου. Προσέξτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δηλαδή 9:20 εδώ δεν ισχύει το "το μή ...χοίρων, βέλτιστον";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εξαιρετικές οπως πάντα οι απόψεις και οι οπτικές του Καθηγητή - Φιλοσόφου Χρήστου Γιανναρά. Όμως έχω μερικές ενστάσεις στο συγκεκριμένο άρθρο του στην Εφημερίδα καθημερινή. 1ον ο Εθνικισμός του Διαφωνισμού οπως μας λέει διαμορφώθηκε στα πλαίσια των αρχών και αξιών της αρχαίας Ελλάδας και ποιο συγκεκριμένα του Ηροδότου (Ομαιμον , Ομόγλωσσον, Ομότροπον, Ομοθρησκον) - χαρακτηριστικά τα οποία εξέφραζαν την μορφή και την ουσία του Ελληνισμού κατα την εποχή του. Οπότε μπορούμε να πούμε πως ο Εθνικισμός ειναι γέννημα θρέμα του Ελληνικού τρόπου σκέψης και κοσμοθεωρήσεως του κόσμου (η αλλιώς η ουσία της καθημερινότητας τους). Οπότε κανείς "διαφωτισμός" δεν μας έδωσε Εθνική υπόσταση και πόσο μάλλον τον Εθνικισμό. Απλά η Ευρώπη έκανε στροφή στις καθαρόαιμες Ελληνικές αρχές και αξίες

    3ον Ο Ίωνας Δραγούμης υπήρξε εκτός απο Κοσμοπολίτης και βαθύτατος εκφραστής της πραγματικής ουσίας και Έννοιας του Εθνικισμού. Δεν νοείται κάποιος να μην ειναι Εθνικιστής ελεγε απο άποψη οχι πολιτική η ιδεολογική αλλα απο άποψη βιολογική και καθαρά "ρεαλιστική". Είσαι Έλλην, απόγονος Ελλήνων, κοινωνός παιδείας Ελληνικής, ομιλείς την Ελληνική, σκέφτεσαι Ελληνικά οπότε και θρησκεύεσαι Ελληνικά . Αυτή ειναι η βαθιά ρίζα του Εθνικισμού και η ανώτερη ουσία του. Ο Εθνικισμός θεωρεί αυτονόητο το να είσαι κοσμοπολίτης γιατί γνωρίζοντας σε βάθος τον Εαυτό σου και την φυλή σου μπορείς ύστερα να γνωρίσεις και να συνυπάρξης και με τις υπόλοιπες φυλές και ράτσες του κόσμου. Σε διαφορετική περίπτωση γίνεσαι σκλάβος των ξένων νοοτροπιών , υποταγμένος σε ξένες κουλτούρες και βούληση (οπως και γίνεται και σήμερα). Ουδεμία σχέση σαφώς ο Εθνικισμός του Ιωνα Δραγούμη με την Δεξιά ανόητη πατριωτική αντίληψη που κυριαρχούσε και που κυριαρχεί στην Ελλάδα . Ουδεμία σχέση ο Εθνικισμός με τον Εθνικισμό οπως τον πλασάρουν και τον εκπροσωπούνε σήμερα διάφοροι κύκλοι....

    Ο Εθνικισμός δεν ειναι ιδεολογία αλλα κοσμοθεωρία και βιολογική πραγματικότητα... Είναι μια αυτονόητη κατάσταση συνειδητότητας και τιποτα περισσότερο... Η Γνώση του "Είναι" και του προορισμού στον χώρο και στον χρόνο.


    Συνέχεια του σχολιασμού στο www.megali-ellas.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. τετοια ξεφτιλα και παρακμη του αναρχικου χωρου, ξυλο απο παντου, δημοσια κατακραυγη απο ολη την κοινωνια, και διαλυση του μπουρδελου τους που λεγεται συριζα δεν θα το καταφερνε κανεις.

    αλλα το καταφεραν μονοι τους οι βρωμιαρηδες.

    καλα να παθουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 9:35 και 9:35 τα ΛΙΓΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ δεν επαρκούν για την κατανόηση των ΠΟΛΛΩΝ.Κι ο ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ δεν παρασκευάζει εμβόλια Η1Ν1...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ε ρε γέλια που κάνω εδω μέσα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΠΑΣΟΚ μεχρι να ψοφησω ρε πουστη μου.

    Ουσστ ξεφτιλες της ΝΔ που φοβοσασταν και την σκια σας.

    Ειδατε τι θα πει αποτελεσματικο, σοβαρο και ακομπλεξαριστο κομμα που σεβεται τον εαυτο του και τους πολιτες του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τμηματάρχης, όχι ΝΔτης7 Δεκεμβρίου 2009 - 8:16 π.μ.

    ΡΕ ΒΛΑΚΑ 12:43 ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΙΔΕΣ ΤΗΝ ...ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ... ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠOY 50 ΜΕΡΕΣ ΤΩΡΑ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΗΣ ...ΔΕΔΗΛΩΜΕΝΗΣ;ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΑΣ ΥΠΟΥΡΓΌΣ, ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ ΚΑΙ ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΣΚΥΛΟΤΡΩΓΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ...Ο ΥΠΟΥΡΓΌΣ ΓΙΑΤΊ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΡΙΝΑΙ ΜΕΤΑ 50 ΜΕΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ...ΑΝΑΡΜΟΔΙΟΙ!!!...

    "ΠΑΣΟΚ και να ψοφησεις σύντομα ρε πουστη μου."...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τα έχει θολά στο μυαλό του ο κ. Γιανναράς. Όπως και αυτοί που έκαναν καθηγητή της φιλοσσοφίας ένα θεολόγο!! Ο οποίος μπλέκει μονίμως στο βαθιά συντηρητικό μυαλό του την προστασία των δικαιωμάτων, τον φιλελευθερισμό και τη δημοκρατία του Ρήγα και του Κοραή εναντίον των οποίων έχει γράψει λιβέλους με τον εθνικισμό και το δίκαιο του αιματος των ιερωμένων και όλων όσων αντιλαμβάνονται την πατρίδα με όρους θρησκευτικής μισαλλοδοξίας, "περιούσιων" λαών και ελληνορθόδοξης "ανωτερότητας". Το κακό με αυτούς τους απίθανους τύπους που πομπωδώς ανακαλύπτουν το Διαφωτισμό μέσα απο τα γυαλιά της ελληνορθοδοδοξίας είναι η απαξίωση των εννοιών της "πατρίδας" και της "εθνικής ταυτότητας" που πράγματι θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν στις δύσκολες εποχές μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο ΠΡΟΓΟΝΟΣ ΜΑΣ Ο ΟΜΗΡΟΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΕ ΌΤΙ Ο ΝΟΥΣ ΥΠΕΡΤΕΡΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΤΡΕΙΟΣΎΝΗΣ
    οσο αντριωμένοσ και να εισαι την ζωη σου ακόμη να δώσεις
    εαν δεν έχεις νου δεν θα πετύχεισ τίποτα
    αυτο μας ξεχώριζε απο τους αλλους λαους παλαιότερα

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΣΤΟΝ ΓΙΟ ΤΟΥ ΜΕΧΜΕΤ ΑΛΗ

    Ενδεικτικό της δυσκολίας του αγώνα του 21 είναι το παρακάτω απόσπασμα από τα απομνημονεύματα του.
    O Ιμπραΐμης μου επαράγγειλε μια φορά διατί δεν στέκω να πολεμήσωμεν (κατά μέτωπον). Εγώ του αποκρίθηκα, ας πάρη πεντακόσιους, χίλιους, και παίρνω και εγώ άλλους τόσους, και τότε πολεμούμε, ή αν θέλη ας έλθη και να μονομαχήσωμεν οι δύο. Αυτός δεν με αποκρίθηκε εις κανένα. Και αν ήθελε το δεχθή το έκαμνα με όλην την καρδιάν, διότι έλεγα αν χανόμουν, ας πήγαινα, αν τον χαλούσα, εγλύτωνα το έθνος μου.

    οι εποχες που διανύουμε θέλουνε σύνεση συνεργασία μετριοπάθεια επιδεξιεσ διπλωματικεσ ενεργειεσ

    με τον εθνικισμό κανένα λαός μα κανένας στην ιστορία τησ ανθρωποτητας δεν καταφερε τίποτα

    ειναι τοσο απλο το θέμα για εμάς τουσ απόγονους των αρχαίων Ελλήνων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Διαβαζοντας τα σχόλια των αναγνωστών διαπιστώνει κανείς για μια ακομη φορά τη πνευματική αφασία και προχωρημένη μαλάκυνση του νεοέλληνα. Ο καθηγητής τα έχει 400 και ξερει τι γράφει. Το πρόβλημα είναι ότι ο κάθε ένας που έχει τελειώσει ένα λύκειο σ' αυτή τη χώρα και έχει διαβάσει κανένα βιπερ ή αρλεκιν το καλοκαίρι νομίζει οτι τα ξερει όλα, και έχει απόψη για όλα. ΤΟ "κοσμοπολίτης" του καθηγητή δεν έχει να κανει με την οθωμανική αυτοκρατορία, αλλά με τη Βυζαντινή (ο σωστός όρος είναι Ρωμαϊκή αυτοκρτορία ή καλύτερα Ρωμανία). Είναι εκπληκτικό το πόσο ανιστόριτος είναι ο νεοέλληνας. Τέλος, ας το πούμε καθαρά: το πρόβλημα των πεερισσότέρων που ενοχλούνται είναι η ορθοδοξία. Βέβαια και γι'αυτήν ιδέα δεν έχουν αλλά νομίζουν ότι τη ξέρουν καλά. Δεν είναι απαραίτητο να ασπαζεσαι την ορθοδοξία, είναι αναγκαίο όμως να μην επιτρέπεις στο κάτω κεφάλι να δίνει εντολές στο πάνω κεφάλι όταν κτυπας τα πλήκτρα του υπολογιστή σου και γράφεις δημόσια σχόλια. Ενοχλούνται ακόμη που θίχτηκε η κυρίαρχη ιδεολογία σε αυτήν τη χώρα, που είναι Αριστερίστικη. Την ιδεολογική, και όχι μόνο, τρομοκρατία τους την ξέρουμε καλά. Την ζούμε αυτές τις μέρες στους δρόμους των ελληνικών πόλεων με καταστροφη περιουσιών και διεθνή εξεφτελισμό της χώρας. Οσο για τον τύπο που ενοχλείται γιατί ενας θεολόγος εγινε καθηγητής φιλοσοφίας, ας μας στείλει το βιογραφικό του την επόμενη φορά να τον βαλουμε πρόεδρο του εκλεκτορικού σώματος που εξέλεξε τον καθηγητή. Ελπίζω μόνο να μπορεί να διαβάσει ένα φιλοσοφικό κείμενο και να καταλάβει ότι πρόκειται για φιλοσοφία. Αν ναι (που σφόδρα αμφιβάλλω) ας διαβάσει πρώτα και κανένα από τα πολλα φιλοσοφικά κείμενα του Γιανναρά και όταν το καταλάβει συζητάμε. Ο Γιανναράς είναι ο μόνος διανοούμενος εν ζωή στην Ελλάδα που δεν παπαγαλίζει ξεπερασμένες ιδεες απο δυτικούς φιλοσόφους, αλλά έχει πρωτότυπο φιλοσοφικό λόγο, που τον αντλεί από την πλούσια φιλοσοφική, πνευματική και θεολογική παράδοση αυτού του τόπου. Για αυτό τον κτυπούν και τον χλεύάζουν όλοι οι ντεμέκ προοδευτικοί, παπαγάλοι, αριστεροί, κομπλεξικοί επαρχιώτες "διανοουμενοι" σε αυτήν τη χώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Διαβαζοντας τα σχόλια των αναγνωστών διαπιστώνει κανείς για μια ακομη φορά τη πνευματική αφασία και προχωρημένη μαλάκυνση του νεοέλληνα. Ο καθηγητής τα έχει 400 και ξερει τι γράφει. Το πρόβλημα είναι ότι ο κάθε ένας που έχει τελειώσει ένα λύκειο σ' αυτή τη χώρα και έχει διαβάσει κανένα βιπερ ή αρλεκιν το καλοκαίρι νομίζει οτι τα ξερει όλα, και έχει απόψη για όλα. ΤΟ "κοσμοπολίτης" του καθηγητή δεν έχει να κανει με την οθωμανική αυτοκρατορία, αλλά με τη Βυζαντινή (ο σωστός όρος είναι Ρωμαϊκή αυτοκρτορία ή καλύτερα Ρωμανία). Είναι εκπληκτικό το πόσο ανιστόριτος είναι ο νεοέλληνας. Τέλος, ας το πούμε καθαρά: το πρόβλημα των πεερισσότέρων που ενοχλούνται είναι η ορθοδοξία. Βέβαια και γι'αυτήν ιδέα δεν έχουν αλλά νομίζουν ότι τη ξέρουν καλά. Δεν είναι απαραίτητο να ασπαζεσαι την ορθοδοξία, είναι αναγκαίο όμως να μην επιτρέπεις στο κάτω κεφάλι να δίνει εντολές στο πάνω κεφάλι όταν κτυπας τα πλήκτρα του υπολογιστή σου και γράφεις δημόσια σχόλια. Ενοχλούνται ακόμη που θίχτηκε η κυρίαρχη ιδεολογία σε αυτήν τη χώρα, που είναι Αριστερίστικη. Την ιδεολογική, και όχι μόνο, τρομοκρατία τους την ξέρουμε καλά. Την ζούμε αυτές τις μέρες στους δρόμους των ελληνικών πόλεων με καταστροφη περιουσιών και διεθνή εξεφτελισμό της χώρας. Οσο για τον τύπο που ενοχλείται γιατί ενας θεολόγος εγινε καθηγητής φιλοσοφίας, ας μας στείλει το βιογραφικό του την επόμενη φορά να τον βαλουμε πρόεδρο του εκλεκτορικού σώματος που εξέλεξε τον καθηγητή. Ελπίζω μόνο να μπορεί να διαβάσει ένα φιλοσοφικό κείμενο και να καταλάβει ότι πρόκειται για φιλοσοφία. Αν ναι (που σφόδρα αμφιβάλλω) ας διαβάσει πρώτα και κανένα από τα πολλα φιλοσοφικά κείμενα του Γιανναρά και όταν το καταλάβει συζητάμε. Ο Γιανναράς είναι ο μόνος διανοούμενος εν ζωή στην Ελλάδα που δεν παπαγαλίζει ξεπερασμένες ιδεες απο δυτικούς φιλοσόφους, αλλά έχει πρωτότυπο φιλοσοφικό λόγο, που τον αντλεί από την πλούσια φιλοσοφική, πνευματική και θεολογική παράδοση αυτού του τόπου. Για αυτό τον κτυπούν και τον χλεύάζουν όλοι οι ντεμέκ προοδευτικοί, παπαγάλοι, αριστεροί, κομπλεξικοί επαρχιώτες "διανοουμενοι" σε αυτήν τη χώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΠΟΙΟΣ ΣΟΥ ΕΙΠΕ ΡΕ ΦΙΛΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ?
    ΕΙΔΕΣ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΟΥΜΕ ΣΑΝ ΛΑΟΣ ΟΤΑΝ ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝΕ,ΟΝΟΜΑΤΑ,ΙΣΤΟΡΙΑ ,ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ?
    ΕΙΜΑΣΤΕ Ο ΛΑΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΡΙΟΠΟΥΛΕΣ,ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΝΑ ΚΑΤΑΚΡΗΜΝΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ,ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΩΝ ΟΥΝΝΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ενα από τα γνωρίσματα τής ράτσας μας
    ειναι
    η υπερβολή!
    ειτε στον θυμο είτε στον ενθουσιασμό
    είτε στισ αποφάσεις!!
    τι να πρωτοθυμηθούμε ?
    ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ
    ΠΛΑΤΩΝ ΕΠΩΛΗΘΕΙ ΔΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝΣΙΚΕΛΙΑ
    ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΕΞΟΡΙΑ (ΝΙΚΗΤΗΣ ΝΑΥΜ. ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ)
    ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΦΥΛΑΚΗ
    ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ ΦΥΛΑΚΗ
    ΚΑΠΟΔΗΣΤΡΙΑΣ ΦΟΝΟΣ
    ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΕΞΟΡΙΑ

    ΚΛΠ ΚΛΠ΄
    ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΜΕΤΑΝΙΩΝΟΥΜΕ !!
    ΕΧΟΥΜΕ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ!!
    ΕΑΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΙΧΑΝ ΛΑΟΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
    ΑΛΟΙΜΟΝΟ ΜΑΣ
    ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΟΙ ΥΠΑΝΘΡΩΠΟΙ

    ΗΡΕΜΙΑ ΣΥΝΕΣΗ ΛΟΓΙΚΗ ΕΥΦΥΐΑ
    ΟΠΟΤΕ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΒΓΗΚΑΜΕ ΝΙΚΗΤΕΣ

    ΧΡΕΙΆΖΟΝΤΑΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΥΚΟΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. 08.16 ΚΟΨΕ ΚΑΤΙ ΡΕ ΦΙΛΕ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙΣ ΝΑ ΠΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΗΛΙΘΙΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΟΛΙΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΕΣΥ ΤΟΝ 12.43 ΒΛΑΚΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΤΟΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΩ ΑΛΛΑ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΓΙΑ ΠΕΣ ΜΟΥ ΦΙΛΕ,
    ΠΟΣΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΣΚΦΘΕΙ ΤΟΥς ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΜΑΣ ΧΩΡΟΥΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΑΠΟΨΕ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΥΓΧΑΡΙΚΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΣ ΣΤΟ ΠΑΣΟΚ ΤΟ ΚΗΔΕΨΑ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ.

    ΠΑΣΟΚ ΤΗΣ ΞΕΦΤΙΛΑΣ!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. 2.41
    ΓΙΑΤΊ ΡΕ ΖΩΟ ΛΙΓΑ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΖΗΛΕΥΑΝ ΟΙ ΟΥΝΟΙ..
    ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΣΤΑ ΓΡΑΨΩ ΕΝΑ ΕΝΑ.. ΠΟΙΟΣ ΚΑΤΕΚΑΨΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΦΑΞΕ ΤΟΥΣ ΤΡΩΕΣ ΠΑΛΙΟΜΑΛΑΚΑ.. ΕΓΩ. ΠΟΙΟΣ ΕΚΑΨΕ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΙΑΚΟ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΓΥΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥς ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ.. ΕΓΩ..
    ΠΟΣΟ ΠΑΠΑΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΡΕ ΠΟΥΣΤΗ ΜΟΥ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. 2.41
    συμπατριώτη,συμφωνώ απόλυτα μαζί σου! Η Αγκυρα σ ευγνωμονεί
    Ουννος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. συγνωμη απευθυνοταν στον συμπατριωτη μου τον 12.48

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ΓΙΑΤΙ ΜΑΛΩΝΕΤΕ ΡΑΓΙΑΔΕΣ,ΟΠΟΥ ΝΑΝΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΕΝΤΑΞΟΥΝΕ ΞΑΝΑ ΣΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΜΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. δείτε ποιος είναι ο ιδιοκτήτης articlemarketingskills.com ή οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα:
    http://whois.domaintasks.com/articlemarketingskills.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.