Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020

Σε εταιρείες παραγωγής αντί στα κανάλια...


 ... χρήματα από τη λίστα Πέτσα...

Το «επιτελικό» μπάχαλο χρηματοδοτεί Φουρθιώτη από την πίσω πόρτα - Σειρά τηλεοπτικών σταθμών της περιφέρειας, οι οποίοι αρχικά ανέμεναν τα ποσά που τους αναλογούσαν, χωρίς όμως αυτά να έρχονται ποτέ, ενημερώθηκαν ότι τα...

χρήματά τους έχουν καταβληθεί όχι στις εταιρείες των καναλιών, αλλά στην εταιρεία παραγωγής με την οποία έχει συμβληθεί το κανάλι για να παρέχει ημερήσιο πρόγραμμα!

Το πάρτι στα ΜΜΕ των «γαλάζιων» παιδιών με το δημόσιο χρήμα της λίστας Πέτσα -20 «ζεστά» εκατομμυριάκια καμπάνια για τον κορωνοϊό- δεν έχει τέλος. Η αυθαιρεσία με την οποία μοιράστηκαν αυτά τα 20 εκατ. ευρώ, χωρίς αντικειμενικά κριτήρια, με αποκλεισμούς ανεπιθύμητων αντιπολιτευόμενων ΜΜΕ και συστηματική ενίσχυση των υμνητών της κυβέρνησης Μητσοτάκη, έφερε στο φως πλήθος από «παρατράγουδα» και παρατυπίες πρωτοφανείς για διαχείριση δημοσίου χρήματος.

Τελευταία περίπτωση που δείχνει το «μπάχαλο» του επιτελικού κράτους στη μοιρασιά της καμπάνιας είναι ότι έδωσε χρήματα, αντί σε κανάλια, σε... εταιρείες παραγωγής!

Σειρά τηλεοπτικών σταθμών της περιφέρειας, αρχικά ανέμεναν τα ποσά που τους αναλογούσαν, χωρίς όμως αυτά να έρχονται ποτέ. Στη συνέχεια οι ιδιοκτήτες τους ενημερώθηκαν ότι τα χρήματά τους έχουν καταβληθεί όχι στις εταιρείες των καναλιών, αλλά στην εταιρεία παραγωγής με την οποία έχει συμβληθεί το κανάλι τους για να παρέχει ημερήσιο πρόγραμμα!

Στις τσέπες των Βρυώνη - Φουρθιώτη
Πρόκειται για εταιρείες παραγωγής συμφερόντων των γνωστών επιχειρηματιών της τηλεόρασης Βρυώνη - Φουρθιώτη (κανάλι a.Epsilon), οι οποίοι έχουν συμβάσεις με περιφερειακά κανάλια προκειμένου να τους παρέχουν πρόγραμμα περίπου πέντε ωρών ημερησίως. Λοιπόν, το «επιτελικό» υπουργείο του Στ. Πέτσα, αντί να δώσει τα ποσά στα κανάλια, τα έδωσε, άγνωστο με ποιον τρόπο, στις εταιρείες παραγωγής συμφερόντων Βρυώνη - Φουρθιώτη που προμήθευαν πρόγραμμα τα κανάλια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα ο Στ. Πέτσας αναφέρονται ως τηλεοπτικοί σταθμοί στη στήλη Όνομα Μέσου οι a.Epsilon Κρήτης (Λασιθίου), a.Epsilon Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (Δράμας) και a.Epsilon ΝΕΤ (Μεσσηνίας). Καθένας από τους «σταθμούς» φέρεται να έχει λάβει 5.000 ευρώ, σύνολο 15.000 ευρώ. Όμως σε ποιες τσέπες έχουν βρεθεί αυτά τα 15.000 ευρώ;

Σήμερα τηλεοπτικοί σταθμοί με νόμιμη λειτουργία και με τα παραπάνω ονόματα δεν υπάρχουν. Πρόκειται για λογότυπα με τα οποία εκπέμπουν περιφερειακοί σταθμοί μόνο στη διάρκεια του πενταώρου που μεταδίδουν το πρόγραμμα των Βρυώνη - Φουρθιώτη και σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης που έχουν υπογράψει με την εταιρεία παραγωγής από την οποία προμηθεύονται το ποεντάωρο πρόγραμμα. Συνεπώς, τα «πεντοχίλιαρα» της λίστας Πέτσα έχουν πάει, όπως όλα δείχνουν, στις τσέπες των Βρυώνη - Φουρθιώτη αντί για τους νόμιμους ιδιοκτήτες των σταθμών. Επιπλέον, το υπουργείο ενέκρινε τον κατάλογο της Initiative να χρηματοδοτηθεί η εταιρεία παραγωγής συμφερόντων Βρυώνη - Φουρθιώτη και όχι οι νόμιμοι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών, οι οποίοι φαίνεται να έχουν πέσει θύματα των επιτήδειων αλλά και της τσαπατσουλιάς και της αυθαιρεσίας με την οποία έδωσε κρατικό χρήμα στα ΜΜΕ η κυβέρνηση. Η πρακτική που ακολουθήθηκε εδώ είναι σαν, ας πούμε, αντί να πάρει τα χρήματα π.χ. ο ΑΝΤ1, να τα πάρει η εταιρεία παραγωγής Κάπα Στούντιος - Καραγιάννης που κάνει τα γυρίσματα για τις «Άγριες μέλισσες»! Άλλα αντ’ άλλων δηλαδή.

Επιβεβαίωση της «Αυγής»
Το λάθος, εάν πράγματι πρόκειται περί λάθους και όχι περί σκόπιμης ενέργειας, επιβεβαιώνει παλιότερο ρεπορτάζ της «Αυγής», της 17.6.2020, με τίτλο «Και σε ‘μπαταχτσήδες’ του Δημοσίου τα 20 εκατ. ευρώ της καμπάνιας», το οποίο αποκάλυπτε α) ότι τα χρήματα δόθηκαν χωρίς να έχει ζητηθεί προηγουμένως φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα και β) ότι η τιμολόγηση δεν γινόταν πάντοτε στην εταιρεία - ιδιοκτήτρια των ΜΜΕ όπου έτρεχε η καμπάνια, αλλά και σε άλλες, παρένθετες εταιρείες της επιλογής του ιδιοκτήτη. Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια οι νόμιμοι ιδιοκτήτες αγνοήθηκαν εντελώς προς όφελος του... προμηθευτή τους.

Η «Αυγή» της 17.6.2020 έγραφε: «Τα μηνύματα της Initiative για διαφημιστικές καταχωρίσεις ή σποτ και στη συνέχεια οι εντολές διαφήμισης δεν απευθύνθηκαν στις εταιρείες - ιδιοκτήτες, αλλά στα... ΜΜΕ. Όχι δηλαδή στην εταιρεία που διαχειρίζεται έναν ιστότοπο, αλλά στον ίδιο τον ιστότοπο, χωρίς την επωνυμία της εταιρείας (η οποία συχνά διαχειρίζεται περισσότερους ιστότοπους).

Αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο δεν έχει διασφαλίσει ότι οι εταιρείες που θα τιμολογήσουν είναι αυτές που κατέχουν τα μέσα με βάση τα σχετικά μητρώα, αλλά δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες με μια απλή δήλωση να επιλέξουν σε ποια εταιρεία θα τιμολογήσει το υπουργείο Οικονομικών τη διαφήμιση. Αποτέλεσμα, σε πολλές περιπτώσεις ιδιοκτήτες που χρωστούν στο Δημόσιο να τιμολογούν σε παρένθετες εταιρείες χωρίς χρέη και όχι στην εταιρεία που διαχειρίζεται τα μέσα όπου έγινε η καταχώριση της διαφήμισης».

Τα ερωτήματα λοιπόν εδώ είναι τα εξής: Σε ποια εταιρεία κόπηκαν τα τιμολόγια των 5.000 ευρώ; Με ποιο ΑΦΜ; Είναι εταιρεία ΜΜΕ ή εταιρεία παραγωγής; Ποια διεύθυνση αναφέρεται ως έδρα της εταιρείας; Έγινε προηγουμένως έλεγχος από την Initiative βάσει του καταλόγου των νομίμως λειτουργούντων τηλεοπτικών σταθμών από τη λίστα του ΕΣΡ; Έγινε ανάλογος έλεγχος από το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο εκταμίευσε τα χρήματα;

Επειδή πρόκειται να αναζητηθούν ευθύνες για την κατανομή του κονδυλίου από την «Αυγή» και άλλα ΜΜΕ τα οποία ζημιώθηκαν, στην προκειμένη περίπτωση δεν ισχύει το ρητό «ουδέν λάθος αναγνωρίζεται μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου».

Πηγή: Documento.gr
Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.