Τρίτη, 7 Ιουλίου 2020

Σκάνδαλο με υπογραφή Μητσοτάκη...


Δημητρης Ψαρρας
Επιβεβαιώνονται οι υποψίες ότι τεράστια ποσά της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» μοιράστηκαν στους «ημετέρους» και τους «υποστηρικτές» της κυβέρνησης.
Μετά την πίεση των κομμάτων της αντιπολίτευσης...


και την επιμονή ελάχιστων μέσων ενημέρωσης, η κυβέρνηση υποχρεώθηκε να δώσει χθες στη δημοσιότητα τον πίνακα με τους αποδέκτες και τα ποσά που μοιράστηκαν στον καθένα από το κονδύλι των 20 εκατ. ευρώ της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι».

Η «Εφ.Συν.» από την πρώτη στιγμή στηλίτευσε τη σκανδαλώδη διαδικασία που ακολουθήθηκε, ενώ πριν από δυο βδομάδες (23.6.) προχώρησε και σε αίτηση προς τους δυο αρμόδιους υφυπουργούς, Πέτσα και Σκυλακάκη, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, η οποία δεν μπορούσε να μείνει αναπάντητη.

Τελικά δίκιο είχε και έκρυβε τη λίστα η κυβέρνηση. Η δημοσιοποίηση των ποσών στον πίνακα των 1.232 μέσων ενημέρωσης που ανακοινώθηκε χθες αφήνει τον αναγνώστη άφωνο. Παρά το γεγονός ότι μεσολάβησε ένα μεγάλο διάστημα, κατά το οποίο είναι βέβαιο ότι έγιναν κάποιες «διορθώσεις», προκειμένου να κρυφτούν τα πιο κραυγαλέα στοιχεία, το αποτέλεσμα εξακολουθεί να παραμένει σκανδαλώδες. Μπορεί να έχει φροντίσει ο συντάκτης του καταλόγου να μοιράσει τους αποδέκτες του ίδιου ομίλου σε διάφορα σημεία, έτσι ώστε να μην κάνει μπαμ η σκανδαλώδης κατανομή, αλλά το τελικό αποτέλεσμα δεν κρύβεται: εκατοντάδες χιλιάδες στα δικά μας παιδιά και ψίχουλα ή τίποτα στους πολιτικούς αντιπάλους της κυβέρνησης.

Η αλήθεια είναι ότι ο κ. Πέτσας είχε την αφέλεια να ομολογήσει εξαρχής ότι τα κριτήρια για την κατανομή του κονδυλίου των 20 εκατ. υπήρξαν κομματικά. Με τη συνηθισμένη του ωμότητα είχε φροντίσει από τις 11 Ιουνίου, απαντώντας σε ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, να υπερασπιστεί τον αποκλεισμό της εφημερίδα «Documento» από τη λίστα, λέγοντας τα εξής εξωφρενικά: «Μπορεί να συμμετέχει σε μια καμπάνια, που έχει ως βασικό της σύνθημα το “Μένουμε σπίτι”, μια εφημερίδα ή ένα Μέσο που χαρακτηρίζει αυτό το σλόγκαν “Μένουμε ταπί”; Μπορεί να συμμετέχει στην καμπάνια, που προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει το κοινό για την απειλή που δέχεται από τον κορονοϊό, ένα Μέσο που χαρακτηρίζει τον κορονοϊό “κοροϊδοϊό”; Είναι προφανές ότι όταν δεν υπάρχει η αντίληψη στο Μέσο αυτό ότι υπάρχει απειλή από τον κορονοϊό και όταν δεν θεωρεί ότι είναι σοβαρό το μήνυμα “Μένουμε σπίτι” ή “Μένουμε ασφαλείς”, τότε δεν μπορεί να συμμετέχει σε αυτή την καμπάνια. Και προκαλεί κατάπληξη το πώς ζητά, εκ των υστέρων, να συμμετάσχει σε μια καμπάνια για θέματα που δεν θεωρούσε απειλή».

Με άλλα λόγια, η εφημερίδα «τιμωρήθηκε» επειδή είχε διαφορετική άποψη από την κυβέρνηση! Αλλά να ‘ταν μόνο αυτό; Η ερευνητική ομάδα The Press Project υπολόγισε ότι συνολικά δόθηκε λιγότερο από 1% στον αντιπολιτευόμενο Τύπο για την καμπάνια. Και ειδικά για την «Εφ.Συν.» σημειώνει: «Το πιο κραυγαλέο παράδειγμα είναι η πολύ μικρή, σε σχέση με άλλα ΜΜΕ, χρηματοδότηση που έλαβε η “Εφ.Συν.”. Σύμφωνα με τη λίστα Πέτσα λοιπόν, η “Εφ.Συν.” έλαβε 30.000 ευρώ για την έντυπη μορφή της και μόλις 10.000 για την ιστοσελίδα της. Από την άλλη πλευρά, φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ με σαφώς μικρότερη απήχηση λαμβάνουν μεγαλύτερα ποσά. Για παράδειγμα, ο “Φιλελεύθερος” λαμβάνει 60.000 ευρώ για την εφημερίδα και 120.000 ευρώ για την ιστοσελίδα liberal.gr. Πρόκειται για μια εφημερίδα που κυκλοφορεί πλέον μόνο εβδομαδιαία, με πολύ χαμηλότερες πωλήσεις από την “Εφ.Συν.” (που είναι καθημερινή). Οσον αφορά τις ιστοσελίδες, στη μέτρηση του Alexa, το liberal εμφανίζεται σε υψηλότερη θέση (50 θέσεις πιο πάνω), αλλά στη μέτρηση του SimilarWeb 140 θέσεις πιο κάτω από την “Εφ.Συν.”. Την ίδια στιγμή, η ιστοσελίδα της “Athens Voice”, που βρίσκεται σε παρόμοια θέση με την “Εφ.Συν.” σε εκτίμηση επισκεψιμότητας, επιδοτήθηκε με 180.000 ευρώ».

Ο εβδομαδιαίος δηλαδή «Φιλελεύθερος», με κυκλοφορία 2.000 φύλλων, έλαβε τα διπλάσια από την «Εφ.Συν.» που στην έκδοση του Σαββατοκύριακου ξεπερνά τις 15.000. Η κυκλοφορία, λοιπόν, και η επισκεψιμότητα ποσώς ενδιέφεραν την κυβέρνηση. Μήπως ελήφθη υπόψη ο αριθμός των εργαζομένων σε κάθε επιχείρηση; Μα ο κ. Πέτσας πριν από λίγες μέρες είχε δηλώσει στον έκπληκτο Αρη Πορτοσάλτε ότι τέτοιο κριτήριο δεν τίθεται. Πώς άλλωστε θα δικαιολογούνταν τα τεράστια ποσά που δόθηκαν σε διαδικτυακά σχήματα που απασχολούν ελάχιστους ή είναι μονοπρόσωπα;

Είναι αλήθεια ότι αν προσέχει κανείς τα όσα λέει ο κ. Πέτσας, ο άνθρωπος έχει εξαρχής ομολογήσει την κυβερνητική μεθόδευση. Τρεις μέρες μετά την πρώτη δήλωση, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επανέλαβε ότι τέθηκε ως προϋπόθεση «ότι τα μέσα αυτά λειτουργούν πληρώντας κριτήρια αντικειμενικότητας και αμεροληψίας και τηρώντας τις αρχές της ηθικής και δεοντολογίας, συνεκτιμώμενης της αξιοπιστίας τους αναφορικά με τη μη αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων (fake news) και τη μη πρόκληση σύγχυσης στο κοινό» (14.6.2020).

Τα ίδια και λίγες μέρες αργότερα στον «ΑΝΤ1»: «Μεταξύ των κριτηρίων που έχουν μπει από την πρώτη στιγμή είναι και εκείνα που είχαν στόχο να μην προκαλείται σύγχυση στο κοινό, να μη διοχετεύεται τέτοιου είδους μήνυμα προς Μέσα τα οποία έχουν κατ’ επανάληψη κατηγορηθεί ότι χρησιμοποιούν ή αναπαράγουν και διακινούν fake news» (23.6.).

Προφανώς ο κ. Πέτσας χρηματοδότησε τα μέσα ενημέρωσης με βάση την κλίμακα «αξιοπιστίας». Και ποιος καθόρισε αυτή την κλίμακα; Μα η ιδιωτική εταιρεία στην οποία ανατέθηκε το έργο. Και σήμερα μάθαμε ότι έλαβε γι’ αυτή την υπηρεσία 332.245 ευρώ. Προφανώς ήταν πολύ δύσκολο το έργο να ανακαλύψει ποια μέσα ενημέρωσης υμνούν περισσότερο την κυβέρνηση.

Τα ποσά που βγάζουν μάτι!

▶ Τα κανάλια είναι τα μόνα ΜΜΕ που έχουν χρηματοδοτηθεί με κάποια στοιχειώδη κριτήρια δεδομένου του γεγονότος ότι είναι όλα απολύτως φιλοκυβερνητικά και δεν θα ήταν σκόπιμο να προκύψουν αντιδικίες ανάμεσα στους ιδιοκτήτες τους.

▶ Η «Αυγή», o «Ριζοσπάστης» το «Κόκκινο», το Left.gr, το TVXS και όλα τα αριστερότερα της κυβέρνησης ΜΜΕ δεν υπάρχουν στον πίνακα διότι αφενός πήραν ελάχιστα ποσά. Προφανώς δεν αφορούσε την κυβέρνηση να μείνουν οι αναγνώστες και οι ακροατές τους στο σπίτι.

▶ Η επιδότηση της κυβερνητικής δημόσιας τηλεόρασης, του ραδιοφώνου και των δύο πρακτορείων προκειμένου να μεταδώσουν μηνύματα, όταν όλα αυτά ήδη πληρώνονται από το Δημόσιο, προκαλεί εύλογα ερωτήματα στον κάθε πολίτη. Και να σκεφτεί κανείς ότι ήταν και ο Κ. Μητσοτάκης στην κυβέρνηση Σαμαρά που αποφάσισε να κλείσει τα δημόσια ΜΜΕ διότι... κόστιζαν.

▶ Γενναία χρηματοδοτημένα όλα τα ακροδεξιά, ρατσιστικά και σκανδαλοθηρικά ΜΜΕ και οι ιδιοκτήτες τους, ακόμα και τα πλέον ανύπαρκτα

▶ Δεν υπήρξε κανένα απολύτως κριτήριο σε ακροαματικότητα, αναγνωσιμότητα και επισκεψιμότητα Μέσων, πλην της φιλοκυβερνητικής τους στάσης (βλ. σελ. 9). Το αίτημα των Δημοσιογραφικών Ενώσεων πετάχτηκε απλώς στα σκουπίδια!.

ΠΗΓΗ: efsyn.gr.
Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.